[konkurs] Scenariusz do gry fabularnej Zamek Falkenstein
Lubisz fantastykę i
gry fabularne? Lubisz zanurzać się w nowych światach, poznawać ich
historię i wyobrażać sobie przeróżne wydarzenia z tego uniwersum?
Lubisz spisywać je w formie scenariuszy na sesję RPG, LARP lub
JEEPFORM?
Tak najdrożsi. Rusza nasz pierwszy konkurs :)
Parę słów wstępu
Konkurs realizowany jest w partnerstwie z jedną z najfajniejszych imprez fantastycznych w naszym rodzimym kraju - SPOTkania z larpami. My też tam będziemy - organizujemy games room :)Pomysł ten zrodził się podczas rozmów z przesympatycznym wydawnictwem kojarzonym przede wszystkim z Warhammerem - Copernicus Corporation. I to właśnie Oni są fundatorami nagród :)
A zatem konkurs!
Zapraszamy na konkurs na scenariusz w klimatach gry fabularnej Zamek Falkenstein. Napisz swój scenariusz i prześlij go do 6 kwietnia 2014 r. na jatygry@gmail.com i oczekuj z niecierpliwością na SPOTa!
Więcej informacji dostarcza regulamin!
Odwiedź też stronę SPOTa (www.spot.larp-zt.pl), fanpage Copernicus Corporation (www.facebook.com/CopernicusCorporation) lub bloga Ja Ty Gry (www.jatygry.pl)!
Odwiedź też stronę SPOTa (www.spot.larp-zt.pl), fanpage Copernicus Corporation (www.facebook.com/CopernicusCorporation) lub bloga Ja Ty Gry (www.jatygry.pl)!
Pomocy, co to ten Falkenstein?
Zamek Falkenstein to przygodowa gra fabularna w klimatach steampunka. System-legenda jak zdołałem wyczytać w jednej z recenzji. Po zapoznaniu się rzeczywiście sprawia wrażenie "jakbyśmy czytali opowieść". Aby przystąpić do konkursu nie trzeba znać mechaniki systemu - wystarczy znać jego realia. A o nich możecie przeczytać poniżej - w odnośnikach do recenzji systemu!Parę linków o systemie:
- Zamek Falkenstein na RPGGEEK
- Recenzja gry Zamek Falkenstein na Polterze
- Recenzja gry Zamek Falkenstein na portalu Gry-Fabularne.pl
Życzmy zatem wielu pomysłów przelanych na papier! Zwłaszcza, że nagrody otrzymają pierwsze 3 miejsca w konkursie! A jest o co powalczyć :)
Pamiętajcie - do 6 kwietnia oczekujemy na maile. A potem oczekujemy was na SPOTkaniach z larpami! :)
UWAGA: 7 kwietnia zaktualizowaliśmy regulamin!
REGULAMIN
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Konkurs Co się wydarzyło na Zamku Falkenstein, zwany dalej Konkursem, ma na celu wyłonienie najlepszych oryginalnych scenariuszy do gier fabularnych (rpg, jeepform, larp) w danym roku napisanych pod kątem motywu przewodniego związanym z fabułą Zamku Falkenstein.
- Organizator zapewnia odpowiednie warunki organizacyjne i finansowe dla przeprowadzenia Konkursu i czuwa nad jego prawidłowym przebiegiem.
- Organizatorem konkursu jest blog Ja Ty Gry www.jatygry.pl
natomiast współorganizatorami są Klub Fantastyki Zardzewiały Topór oraz Insania, organizatorzy SPOTkań z LARPami 2014. - Patronem i sponsorem konkursu jest Wydawnictwo Copernicus Corporation.
II. UCZESTNICTWO
- W Konkursie w danym roku może wziąć udział każdy uczestnik SPOTkania z LARPami 2014, który
prześle scenariusz na adres jatygry@gmail.com nie później, niż do 6 kwietnia 2014r.przedstawi swój scenariusz najpóźniej 26 kwietnia podczas SPOTania z LARPami w Przywidzu. - Przesłanie wypełnionego formularza nie wiąże się z obowiązkiem przeprowadzenia scenariusza w formie sesji, larpa.
- Na podstawie przesłanych formularzy Komisja Jurorów wyłania trzy najlepsze scenariusze. Potem przyporządkowane miejscami od 1 do 3 miejsca.
- Ogłoszenie decyzji Komisji Jurorów odbędzie się podczas prezentacji gry Zamek Falkenstein na SPOTkaniach z LARPami w 2014 r. Obecność obowiązkowa!
III. WYMOGI FORMALNE DOTYCZĄCE GIER
- Gra musi być oparta na motywie przewodnim, związanym z fabułą gry Zamek Falkenstein. Statystyki powinny być podawane opisowo (silny, wysoki, mur nie do przejścia itp.). Oznacza to, że nie uczestnik nie musi zapoznawać się z mechaniką gry, a jedynie z poglądowym opisem dostępnym w internecie.
- Osoba zgłaszająca grę do konkursu musi być jej autorem lub współautorem.
- W Konkursie nie mogą brać udziału gry, które brały udział w innych konkursach tego typu.
- W konkursie mogą brać udział scenariusze, których łączna objątość znajduej się w przedziale od 2000 do 20000 znaków (od 1 do 10 stron maszynopisu).
IV. KRYTERIA OCENY
- Zgłoszone na Konkurs gry są oceniane przez powołaną przez Organizatora Komisję Jurorów składającą się z 2 osób.
- Każdy Juror dysponuje 10 punktami, które przyznaje na podstawie własnej wiedzy i doświadczenia wybranym scenariuszom. Przyznaje je według własnego uznania z tym zastrzeżeniem, że danej grze może przyznać maksymalnie 5 punktów.
- Tylko jedna gra może zostać uznana przez Komisję Jurorów zwycięzcą danej edycji Konkursu.
- Oceniając gry, Jurorzy biorą pod uwagę przede wszystkim: a) wykorzystanie motywu przewodniego Konkursu, b) konstrukcję scenariusza i postaci (czytelność, spójność, logika, dramaturgia, grywalność), c) wyjątkowość i oryginalność gry.